Εργαστήριο Αυτόνομης Διαβίωσης

Το εργαστήριο της Αυτόνομης Διαβίωσης αποτελεί ένα από τα βασικά εργαστήρια του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Νέου Ηρακλείου Αττικής και λειτουργεί από τον πρώτο χρόνο ίδρυσης του σχολείου. Μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας παρέχονται όλες εκείνες  οι προϋποθέσεις που θα συντελέσουν στην ανεξαρτησία και την αυτοδιαχείριση των ατόμων που φέρουν την  αναπηρία. Η ιδιαιτερότητα του εργαστηρίου αυτόνομης διαβίωσης έγκειται στην ικανότητα του να προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή.

Στις μαθήτριες/ στους μαθητές του εργαστηρίου της Αυτόνομης Διαβίωσης  παρέχονται όλες οι ευκαιρίες  ώστε  να είναι σε θέση να αναδείξουν τις δυνατότητες τους που θα τους οδηγήσουν στην κατάκτηση της αυτονομίας τους (αυτενεργώντας ή καθοδηγούμενοι), έχοντας ως βασικό στόχο την κοινωνική και επαγγελματική τους ένταξη. Το εργαστήριο της Αυτόνομης Διαβίωσης ανταποκρίνεται πλήρως στις ενταξιακές πρακτικές  και στις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή ακλουθώντας διαβαθμισμένα προγράμματα.

Το μοντέλο εκπαίδευσης που ακολουθείται στο εργαστήριο είναι η βιωματική μάθηση και οι συνθήκες προσομοίωσης καθημερινής διαβίωσης. Οι μαθήτριες/μαθητές κατά τον πρώτο χρόνο εισδοχής τους στο εργαστήριο έρχονται σε επαφή με πλήθος δραστηριοτήτων και εναλλακτικών τρόπων διαβίωσης, προκειμένου να επιλεγεί ο τρόπος εκείνος που θα ανταποκρίνεται  περισσότερο στο είδος και τις ανάγκες της αναπηρίας που φέρει ο κάθε μαθητής/μαθήτρια.

Οι στόχοι του εργαστηρίου Αυτόνομης Διαβίωσης  ανά  διδακτική ενότητα.

1.Ασφάλεια:

  • Nα αναγνωρίζουν τους κινδύνους στο σπίτι (κουζίνα, μπάνιο κ.α.).
  • Nα τηρούν τους βασικούς κανόνες κυκλοφορικής αγωγής.

2.Ατομική – Στοματική – Προσωπική – Οικιακή Υγιεινή:

  • Nα επιλέγουν τα απαιτούμενα προϊόντα της καθημερινής προσωπικής και στοματικής υγιεινής
  • Nα εφαρμόζουν την διαδικασία πλυσίματος χεριών και δοντιών καθώς και τον καθαρισμό μαγειρικών σκευών, πάγκων, τραπεζιών και χώρων.

3.Διατροφή – Σίτιση:

  • Nα κατηγοριοποιούν τα διάφορα τρόφιμα στις ομάδες τροφών.
  • Nα επιλέγουν την συχνότητα κατανάλωσης της κάθε ομάδας τροφίμων.
  • Nα εφαρμόζουν την Μεσογειακή διατροφή στην καθημερινότητα τους.
  • Nα προετοιμάζουν, να παρασκευάζουν και να σερβίρουν γεύματα.

4.Διαχείριση χρημάτων:

  • Nα αναγνωρίζουν τα χρήματα.
  • Nα συναλλάσσονται σε αγοραπωλησίες.
  • Nα υπολογίζουν το  κόστος της αγοράς τους. 

5.Ένδυση – Υπόδηση:

  • Να χρησιμοποιούν το ορθό τρόπο κουμπωμάτων των ρούχων (φερμουάρ, κουμπιά) και το ορθό τρόπο δεσίματος των κορδονιών (παπούτσια).
  • Να επιλέγουν τα ρούχα τους ανάλογα με τις περιστάσεις.
  • Να οργανώνουν και να διατηρούν τον προσωπικό τους χώρο καθαρό (δίπλωμα ρούχων, χρήση ντουλάπας, στρώσιμο κρεβατιού - καναπέδων κ.α.).

6.Επικοινωνία:

  • Να χρησιμοποιούν τον ορθό τρόπο επικοινωνίας ανάλογα με τον συνομιλητή τους.
  • Να εκφράζουν τις επιθυμίες τους και τις σκέψεις τους.
  • Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματα τους.

7.Κοινωνικές σχέσεις:

  • Να εκφράζονται με ευγένεια  στους συνομιλητές τους.
  • Να συμμετέχουν σε διάφορές κοινωνικές εκδηλώσεις και δρώμενα.
  • Να ανταποκρίνονται κατά περίσταση  στους ανάλογους χώρους.
  • Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

8.Οικιακές συσκευές:

  • Να λειτουργούν ορθά τον τρόπο λειτουργίας των μαγειρικών σκευών, των ηλεκτρικών συσκευών της κουζίνας και του σπιτιού (ηλεκτρική κουζίνα, μίξερ, τηλεόραση).

 

Σύμφωνα με το Π.Α.Π.Ε.Α. ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 301/1996

ΦΕΚ 208 Τ.Α’,   29-8-1996

Όσον αφορά την Αυτονομία οι διδακτικοί μας στόχοι είναι:

Ø   Να φροντίζει την ατομική του υγεία.

Ø   Να μάθει να ντύνεται και να ξεντύνεται.

Ø   Να τρώει μόνος του και να τα σερβίρει με τον σωστό τρόπο.

Ø   Να αντιληφθεί την ανάγκη της υγιεινής και της καθαριότητας   πριν και μετά το φαγητό.

Ø   Να φροντίζει τη διατροφή του.

Ø   Να συνειδητοποιεί τη χρησιμότητα της καθημερινής προσωπικής και στοματικής υγιεινής, επιλέγοντας τα σωστά προϊόντα κάθε φορά.

Ø   Να προφυλάσσεται από κινδύνους μέσα στο σχολείο και στο σπίτι.

Ø   Να προφυλάσσεται από κινδύνους σε χώρους έξω από το σπίτι και το σχολείο.

Ø   Να ζητάει και να προσφέρει βοήθεια, όταν χρειάζεται.

 

Όσον αφορά την Κοινωνική Συμπεριφορά οι διδακτικοί μας στόχοι είναι:

Ø   Να εκφράζει φιλικά αισθήματα προς τους άλλους και να τους βοηθάει   όταν τον έχουν ανάγκη.

Ø   Να συνεργάζεται ομαλά, τηρώντας τους κανόνες.

Ø   Να αναλαμβάνει τις ευθύνες του .

Ø   Να εκτελεί πρόθυμα οδηγίες και εντολές που του δίνονται.

Ø   Να σέβεται τα δικαιώματα των άλλων.

Ø   Να διεκδικεί τα δικαιώματα του με διακριτικότητα.

Ø   Να καλλιεργείται η αντίληψη ότι είναι φυσικό να μην τα καταφέρνει πολύ καλά σε μια περιοχή ενώ είναι καλύτερα σε κάποια άλλη. 

 

Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΕ10.50

ΕΥΑΝΘΙΑ ΠΑΤΣΙΑΔΑ ΠΕ10.50

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΤΑΦΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕ10.50

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΤΕΡΙΑΝΑΚΗΣ ΠΕ10.50

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΑΣΠΑ ΠΕ15.50

ΘΕΟΠΙΣΤΗ ΠΑΡΑΓΙΟΥΔΑΚΗ ΠΕ18.35